26 Kasım 2014 Çarşamba

Umay Gediklioğlu (Umay Umay)

  • 22 Mayıs 1966’da Trabzon’da doğdu.
  •  İlk müzik çalışmalarına 1990 yılında “Hush” grubundan Eray Artan ve Melih Rona ile bir araya gelerek “Leprechaun” (CÜCE CİN) grubuyla başladı.
  • Umay Gedikoğlu, kısa süren bu çalışmadan sonra asıl çıkışını tüm müzik ve sözlerini Barlas Erinç’in yazdığı pop rock tarzındaki "Umay Umay" albümüyle 1994 yılında yaptı.[1]
  • Albümlerinin yanı sıra eşcinsellere adadığı 5 tane de kitabı bulunmaktadır. Kitaplarında Kürtleri, eşcinselleri, devrimcileri anlatmıştır.
  •  Kitapları:
    • Orospu Kırmızı
    • Rüya Duvarları
    • Sokaklar Uyudu Artık Öpüşebiliriz
    • Bütün Güzel Çocuklar Şüpheli
    • 34 U 442/Veda Busesi
    • Cevapsız Ağrı
  • Yakın bir arkadaşının ani ölümünün ardından “anı ölümsüzleştirebilme” kaygısı ile fotoğrafçılığa başlamış ve kitap kapaklarının fotoğraflarını kendisi çekmiştir.
  • Yazar yönü olmasına karşın şarkılarının sözlerini kendisinin yazmamış olması dikkat çekicidir.
  • Söyleşilerde popüler olmaktan ziyade marjinal olma kaygısı olduğunu belirtir. “Bir kere modalara uymuyorum. İki istesem bile kimseyi taklit edemiyorum. Üç tümüyle kendimi yansıtıyorum, o günün benzerlerine bakmadan etmeden. Tabii ki yaşadığım dünyanın malzemeleriyle üretiyorum ama kendimi batırıp çıkararak. Bu yüzden dilim de, kullandığım sesler de zamana direniyor. Bir şeyin kulu kölesi olmazsanız tabi size bir bok yapamaz. En fazla yaşlandırıp öldürür. Buna hazırım ama o tavşan boku insan tipi olmaya, ölene kadar hazır olamayacağım. Özür dilerim.”[2]
  • Cümlelerini sakınmadan söyleyen yapısı ile tanınır. “Her şey dönüyor ve kendi etrafındaki tüm masumiyeti yok ediyor. Cehennemi sevmekten başka elimde insanca kalan ne var ki..." der ve ekler: "Tanrıya son sözümü söyledim; TERBİYE BORCUM YOK DÜNYAYA..."[3]
  • Yazılarında ne demek istediğinin kendisine sorulmasından hoşlanmaz. Okuyucunun hayal gücüne bırakır anlatılmak isteneni.[4]
  • Bir söyleşide sosyal medyanın hızla yayılması ile ilgili başdöndürücü bir süreçten geçtiğimiz belirtilmiş, bu konudaki fikri sorulmuştur. Başım dönmüyor. İlgiyle izliyorum. Azaltıcı buluyorum sadece. Çelimsiz ve azaltıcı. Hem kitabını bastıramayan- şarkısını, filmini yaptıramayan genç elbette kendi yapar. Bunda şaşılacak, küçümsenecek bir şey görmüyorum. Ama her şey çöplüğe dönünşünce elbette azalma, değersizleşme başlar. Şeker hastalığı gibi görüyorum bütün olanı biteni. Bir yeri onarırken diğer yer hastalanıyor.” demiştir.[5]
  • Farklı alanlarda birçok çalışması olan Umay Umay 2002’ten 2013’e kadar yaklaşık 11 yıl müzik yapmamıştır. Bunu “ev turnesine çıkmak” [6]olan nitelendiren müzisyen ayrıca planlı bir iş hayatı olmadığını da belirtmektedir. “İş planlayıcısı olmadım hiç, yaptığım işleri meslek edinmedim. Zaten isteğim aynen böyle plansız programsız üretmek ve yaşamaktı. Öyle de oldu. Yeni albüm yapmayacağım. Dünyadan sadece beni sevenler için son bir şarkı söylemeden gitmeyi de istemiyorum.”[7]
  • Kent Ozanları adlı karma albümde ’96 tarihli Naylon albümünden “Şeker Anne” isimli şarkısı ile yer almıştır.
  • Kazım Koyuncu‘nun Gyuli Çkimi şarkısının üzerine “Kalbim Acıdı” adlı şarkısını söylemiştir.
  • Çiğdem Erken’in Ada Müzik’ten yayınlanan “İstanbul Kızı” albümünde yer alan “Naz” adlı şarkı için Cevapsız Ağrı adlı kitabından bir şiir okudu.[8]

DİSKOGRAFİ
UMAY UMAY ALBÜMÜ ‘(94):

Albümün sözlerinde Barlas Erinç’le, back vokallerinde ise Teoman, Şebnem Ferah, Özlem Tekin ile çalıştı. Düzenlemelerde Alper Erinç yer aldı. Bu albümde yer alan Hareket Vakti şarkısı müziğinin yanı sıra terk edip giden bir kadını anlattığı klibiyle de dikkat çekti.[9]

1. Bozdur Yeminleri
2. Hareket Vakti
3. Böl Beni
4. Gece Aşkları
5. Karşılıksız Sevmedin ki
6. Sil Baştan
7. Günah Kadar
8. Marlin Leyla
9. Siyah Bulutlar
10.  Gitme Kal
11.  Herşeye Hazırım Seninle


  
NAYLON (‘96)

Türkiye'nin ilk elektronik - pop albümü iddiasındaki albümde şarkı yazarlığıyla yine destek verirken Mete ÖzgencilKıvanç K. ve Ümit Kuzer’le de bir araya gelinmiştir. “Düşmedim Daha” nın klibinde Mete Özgencil şarkıya back vocal de yaparak klipte yer almıştır.[10]

1. Naylon
2. Edepsiz
3. Söz Verilmez Ki
4. Hiç Param Yok
5. Düşmedim Daha
6. Şeker Anne
7. Ölümü Gördüm
8. Hiç Param Yok
9. Naylon (slow)
10.  Dönemez



AĞZI BOZUK AŞK MEKTUPLARI (2002)

Toplam 10 parça ile bir remix içeren albümün yapım aşamasında Patrick Chartol ile çalışılmıştır. Albüme Kazım Koyuncu da konuk müzisyen olarak davet edilmiştir.

1.  Yok Yok
2.   Kalbi Camdan
3.   Aşk Mektubu
4.    Aloooğ
5.    Kalbim Acıdı
6.    Affet
7.    İhanet
8.     Melekler
9.     Babam Da Yok
10.   İstanbul
11.    Kalbi Camdan 2


CAM HAVLİ UMAY UMAY&CEM ADRIAN (2014)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder